Si e vreme de ucis

A inceput o luna bogata in evenimente de-a dreptul mistice: alegeri locale, Campionatul European de Fotbal, Rusalkiile se ridica, Ielele bantuie paduri, fetele se despoaie prin orase, asfaltul se topeste-n Est, vine solstitiul si ziua mea (asta-i mistic la nivel personal, evident).

In privinta alegerilor locale din Romania eu nu ma pronunt. Doamna, desi inca posesoare de buletin de Bucuresti, n-a putut vota (mi se pare normal), iar eu nici macar nu m-am calificat ca fiind suficient de romanizat incat sa primesc cetatenia :P. De fapt, acum cateva luni cand mi-au refuzat-o vehement (cetatenia), un domn respectabil si cu aer de militian gruzin, rasfoind distrat cele cateva pasapoarte pe care le am, a intrebat-o pe avocata care se ocupa de problema ca: „la ce-i trebuie cetatenia asta, domnisoara?!”. A intrebat-o cu grija si curios, asa cum interpelezi o psihiatra despre un om cu probleme psihice serioase si potential periculos. Era de-a dreptul siderat. Cred ca daca ii spuneam „facem schimb” imi dadea pasaportul lui pe loc (desi ma indoiesc ca l-ar fi dorit totusi si pe ala Rusesc, desi mai stii???).  Avocata (romanca casatorita pe meleaguri straine), s-a uitat inapoi la el cu inteles si a ridicat din umeri, impartasindu-i evident increderea ca imi lipseste o doaga. Eu, ca sa nu injur prea neaos de p _ _a, biserica, mama amandorora si anafura (desi a fost unul din rarele ocazii cand chiar voiam sa troznesc gaturi) le-am zambit ruseste, cat de calin am fost in stare. Apoi, ca sa puncteze apoteotic momentul, patratosul cu fata de gruzin, s-a uitat fix la mine si mi-a zis TARE si clar, in Romana, in timp ce dadea din deget: ” NU S-E P-O-A-T-E, IN-TE-LE-GE-TI?? NU SE POATE” si apoi nefiind sigur ca am priceput mi-a zis scurt „NIET!”. Aaaaaaaaaaaaa, acum am inteles! „Niet in c_r pe ma-ta” am gandit eu (in romana, ha!) si, evident,  dosarul meu e redepus de vreo luna deja. Sa vedem cat rezista Patria Romana cu nervii, ca mama Rusie creste rusi rabdatori :P. Ca sa revin insa la proaspetele alegeri eu unul m-am bucurat sa vad ca inca cunosc numele de la primariile Bucurestilor! Cu riscul sa imi iau rosii in cap, mie imi place de Sorin Oprescu.

Cine poate…oase roade! 😀 El e cetatean roman! Unii pot.

Probabil as fi fost chiar si mai excitat de alegerile astea intangibile, ca de fiecare data cand aud ceva despre Romania, dar a inceput Campionatul European de Fotbal si m-a lovit subit nationalismul. De fapt, sa fiu sincer, nationalist sunt tot timpul, dar genul asta de evenimente il exacerbeaza. Asadar vopsesc plozii (din vecini) si animalele (indiscriminativ) cu tricolor rusesc si ma plantez la televizor cand incepe meciul urland „SLAVA!”. Eu si altii, fiindca mi-am invatat prietenii si urla si ei cu mine. Am trait un orgasm interior cand am auzit nemti urland RAAAASIAAA! Am scos si camasile rusesti de la naftalina, ca nu se poate altfel!

Poza veche dar utila

In alta ordine de idei, am decis si tin cu Danemarca si Germania pana in momentul cand una din ele, sper eu ca Danemarca, va juca cu Rusia. Cred ca va e clar deja ca sperantele mele au evoluat spre o pozitie de lider a Rusiei in grupa intai :D. Sper sa nu mi-o traga mistic universul :)).

Cat despre vanticelul foarte-foarte vag de vara care se simte la noi aici, mi-e teama ca am sa ratez pentru inca cateva saptamani imaginea fetelor mai dezbracate decat ar vrea mama lor si mai imbracate decat mi-as dori eu fiindca, daca totul merge cum planuiesc eu, am sa prind solstitiul la Nordkapp cu doamna mea. De ziua eterna cand se ridica Rusalcile sa omoare barbatii :D. Nu-i bai, sunt incredintat ca si fetele de acolo se despoaie, dar si stiu din experienta ca mai mult imi va fi mila de ele din cauza frigului pe care aleg singure sa-l indure. Nu ca as inchide ochii totusi… oameni suntem si puls avem.

Insa pana in evenimentele mai sus amintite, printre meciurile de fotbal, mintea imi sta la Diablo III. Nu, cu jena marturisesc, noi nu l-am terminat. Pe motiv de timp si nevoi. Deh. Ideea ar fi ca eu, fiind adept infocat al invatarii formale, incerc sa grabesc procesul si sa scurtez infrangerile rusinoase in fata lui Baelial, cumparandu-mi ghidul de strategie. Misto carte! Si daca terminam jocul as fi luat-o. Bineinteles ca am fost papagal si am cumparat-o si pentru gadget si coperta. Nu rezist, daca straluceste trebuie sa o am. Mai ales daca e carte. Imi da asa o stare de bine si siguranta sa stiu ca daca am vreo problema teoretica legata de dinamica jocului pot sa ma informez de la sursa. Desi de regula ajung sa abtiguiesc mortii perfect neinformat. Dar daca-mi trebuie???

Cat despre ziua mea de nastere, n-ar fi multe de spus. Abia ce-am realizat ca va sa vie. Sa vie :D. Eu vreau tort si masinuta. Nu scriu nimic altceva, fiindca stiu de la Florin ca e posibil sa creez confuzie. Ce-ar fi de ucis de ziua mea? Pai uitandu-ma asa in lungul lunii asteia, as zice ca fi-voi asa frant la acea vreme ca probabil doar muste. Ca sa fiu absolut sincer ador sa pleznesc muste cu pliciul. Pana la nivelul in care mi s-a dus vestea in asa hal incat o doamna mi-a daruit un plici minuscul de tinut in canuta de pixuri pe birou. Care canuta (si pixuri) sunt evident tot de frumusete fiindca nu ating pixuri decat extrem rar.

Navigare în articol

  53 comments for “Si e vreme de ucis

  1. iunie 11, 2012 la 5:33 pm

    Cu ultimul rand imi starnisi curiozitatea :)))))))))
    Scrii doar cu stilou intotdeauna ?… Eu nu am mai atins un stilou din scoala :)))))))
    Adevarul este ca nici de scris cu mana nu am mai scris de ceva timp… doar semnatura de pe cuponul de pensie odata pe luna si cam atat :)))))
    …Mai fac si liste de cumparaturi..dar am uitat unele litere cum se scriu asa ca desenez pe foaie ce am nevoie ca e mai simplu :)))))))))))))))))

    • iunie 11, 2012 la 5:37 pm

      Nu folosesc pixul fiindca folosesc computer si ultimele semnaturi care au contat ceva le-am dat pe touch-panel. Am stilou dar il folosesc numai cand ma trece pasiunea poetica :)). Singurul obiect clasic pe care-l folosesc regulat e briciul. 😀

  2. iunie 11, 2012 la 9:34 pm

    Lamureste-ma si pe mine,please :D- ce si câte gene ai ? 😀 Si de unde? 😀

    • iunie 12, 2012 la 10:04 am

      Pai ar fi cam greu sa aflu toate originile, mai ales ca doamnele Yusupov aveau obiceiul fooarte necrestinesc sa exploreze si alte surse genetice in afara de cea bagata pe gat de autoritatea parinteasca :)). Candva la origini au fost gene din stepele asieie centrale (Yusuf + ov). Evident s-au dus la dracu, findca in ultimele 4 generatii suntem toti blonzi. Daca e sa ma refer numai la ultimele generatii: tatal meu biologic e majoritar danez/nordic (cu gene si pasaport), dar educat german (cu pasaport si fara prea multe gene). Eu port numele familiei mamei mele, cu el n-am avut de-a face decat punctual in copilarie, si acum ca adult. Mama e greu de spus, cum spuneam…doamnele Yusupov…. ….. … au initiative :D. In principiu, foarte in principiu ar trebui sa fie rusoaica, dar nu pura, fiindca prin generatiile anterioare se purta combinata cu danezii (oficiala). Eu-s ce a iesit din ei, majoritar nordic pare-se, dar cu educatie STRICT si PUR rusa (vreau sa o subliniez). Chestie confirmata (spre oftica mea nationalista suprema) de niste analize (pentru complet altceva) dar care m-au incadrat cu 86.83 (parca) in genotipul danez (Haplogroup I1d-L22 sa fim mai precisi :D). Nu mi-a picat bine, imi sunt foarte simpatici danezii, dar eu-s foarte pro-Rus. Si ma simteam pur :)). Era asa… un gand inocent :)). Daca as fi stat vreodata mai mult de un minut sa ma gandesc la asta as fi stiut ca nu se poate. Asadar am parte de mai multe pasapoarte (pana la apropierea de apatrid :D), dar il vreau cu tarie pe cel Roman. Si-l voi obtine.

  3. Anne
    iunie 12, 2012 la 7:04 am

    Da’ chiar, la ce-ti trebuie cetatenie? Ni-ti ajung cele pe care le ai deja? : )))))))
    Sa stii ca a fi roman e un maaaaare privilegiu, pe care (aparent) nu-l acordam decat cu mare chin. Am auzit multe povesti despre casatorii intre romance/romani si alte nationalitati, si solicitantii au stat pe lista de asteptare ani de zile, de parca romanii sunt arienii planetei si nu oricine poate sa faca parte din acest minunat popor. Eu zic sa se dea cetatenii de toate felurile in stanga si-n dreapta, ce-i asa o mare competitie si alegere? Vrei sa fii german? Poftim! Zimbabwian? Ia de-aici! 🙂

    • iunie 12, 2012 la 10:09 am

      Nope. Am voie pana la 5! Deci mai e loc si de cel romanesc si-l vreau! Si in plus, adica eu de ce sa nu fiu arianu’ planetei? E discriminare? Adica potaia aia din poza (sageata roz, in post :P) e mai arian decat mine? Adica el ce contributie aduce patriei romane in afara de cacareze??? Ceeee eu nu pot cacareze??? POOOT!
      Pai sa stii ca unii asa o dau. Spre stupoarea mea m-am trezit o data servit cu un pasaport prin posta. Pe care nu-l cerusem. Dar ei mi l-au dat! :)))) Am zis, nu multumesc. Si ei au zis ca nu-i optional. Adica sigur poti renunta la cetatenie dar e proces indelung. Asa ca am ridicat din umeri, am aratat la lume (care n-a fost stupefiata) si am baut o bere in cinstea chestiei asteia. Asa ca ai grija ce-ti doresti. :)). Mama mi-a zis cand i-am aratat, „vara-l mama in sertar”. Asa am facut. Tot acolo e. Cred…

    • iunie 12, 2012 la 12:40 pm

      din cate stiu eu, danezii nu accepta 2 cetatenii, cum se poate sa aiba tatal tau 2 pasapoarte? ca eu mi-am scos din cap ideea de cetatenie daneza din cauza asta,desi stau aici de vreo 12 ani.

      • iunie 12, 2012 la 12:46 pm

        Habar nu am si n-am investigat. Asa nici Elvetienii nu acceptau doua pasapoarte acum vreo 20 de ani si toti Spaniolii veniti atunci le au. Obtineau pasaportul Ellvetian, dadeau la rupt cel Spaniol si apoi se intorceau la Ambasada Spaniei si le eliberau aia altul. Seful nevesti-mii a facut miscarea. Acum nu mai pasa nimanui. In mod evident se poate, n-am idee care-i limita legalitatii, dar omul (taica-miu) le are pe amandoua de cam cand il stiu eu. Si de fapt acum ca stau sa ma gandesc nu-i singurul pe care-l stiu asa. Cred ca chestia ca nu accepta dubla cetatenie e „de fofo”. Ai incercat sa obtii cea daneza si apoi sa receri pasaportul Romanesc?

        • iunie 12, 2012 la 12:54 pm

          Tot cunoscandu-l cred ca sigur n-a facut cine stie ce artificii ca-l doare in cot de asa ceva. Deci probabil se poate de la sine cumva.

  4. iunie 12, 2012 la 10:16 am

    vreme de ucis spui? oare ce fac astia de la wordpress, eu nu mai vad nicio poza nici la mine, nici la tine, nici la kadia pe blog.

    • iunie 12, 2012 la 10:19 am

      Eu le vad. Nu cumva e browserul? Ati incercat sa-l restartati? Sau chiar restart computerul? Daca tot nu merge incercati cu altul (firefox, seaMonkey, safari, chrome, opera)

      • iunie 12, 2012 la 10:41 am

        am restartat calculatorul, la fel. blogurile de la blogger precum si cele cu site propriu le vad bine. incerc cu alt browser, curent folosesc firefox

        • iunie 12, 2012 la 10:47 am

          Tind sa cred ca e de la browser. Eu le vad perfect. Chrome poate? Sau opera? Ma rog, ce se downlodeaza mai usor..

    • iunie 12, 2012 la 1:04 pm

      Nici n-am investigat, ca stiu ca de obicei danezii is corecti, si ce scrie, aia e.Mi-amintesc ca acum niste ani intalnisem o romanca la ambasada româna, care voia sa renunte la cetatenia româna ca apoi s-o ia pe cea daneza. La aia româna n-as renunta ca tot acasa e cel mai bine,in caz de ceva te poti oricand intoarce.Si nici nu ma intereseaza prea tare, decat atunci cand calatorim cu totii si doar eu am pasaport romanesc, atunci mi-as dori sa fiu si eu in rand cu ei,

      • iunie 12, 2012 la 3:23 pm

        N-am nici un dubiu ca asa e, si Elvetienii sunt exact la fel :). Sincer sa fiu nu mi-am pus niciodata problema cu compatibilitatea intre cetatenii. N-am discutat-o niciodata si cred ca ar fi inutil sa-l intreb fiindca sigur habar nu are, nu-i pasa de asa ceva. Cred ca le-ar da pasaportul inapoi ieri daca-l intreaba. I se rupe. Daca nu ma insel, le are din copilarie daca nu de la nastere (desi nu-s sigur) asa ca probabil parintii lui s-au ocupat. Daca ar fi sa emit niste ipoteze imi inchipui ca procesul de cerere (nu de acordare) al cetateniei daneze e probabil mai restrictiv, fiind controlabil. Adica iti pot pretinde dovada renuntarii altor cetatenii inainte sa ti-o acorde pe a lor. Pana la urma tu vrei sa o ceri pe-a lor, asadar iti pot impune reguli. Desi sunt convins ca daca au ei interesul sa devii cetatean si nu vrei sa renunti la cetatenia initiala exista portite in lege, care probabil sunt exploatabile si de catre cineva obisnuit daca-si ia un avocat bun. Pe de alta parte, stau eu sa ma gandesc, daca un cetatean Danez merge in alta parte si cere cetatenie, asta e un proces mult mai putin controlabil de catre partea daneza. Adica daca patria noii cetatenii, nu anunta Danemarca sau consulatul de acordarea cetateniei si nici impricinatul nu o face, e greu de aflat. Probabil domnul ar putea aplica pentru cetatenia Romana (cum Romania nu are probleme cu dubla), cu siguranta, iti spun deja, n-o va primi (hehehe :D), dar sa zicem ca i-ar da-o, ma indoiesc ca Romania s-ar ocupa sa anunta acordarea cetateniei la consulatul Danez. Sau mai stii, Romania e asa preocupata sa fie cumnite ca poate chiar o face :))

        • iunie 12, 2012 la 3:27 pm

          Dar acum poate pe bune merita sa-ti angajezi un avocat. Eu de pe la formularul 2 cu limbaj legal de lemn in lmba romana, am cedat nervos, mi-am recunoscu analfabetismul si am gasit avocata. Evident, nu prea buna, ca n-am primit cetatenia :)). Desi nu cred ca era vina ei ci lipsa mea de interes din acel moment (eram sigur-sigur ca mi-o dau). Acum voi fi mult mai atent. Cred ca poti discuta cu o avocata in ce conditii, casatorita fiind cu danez poti pastra cetatentia Romana dar totusi sa devii cetatean al statului carui i-ai facut copii (mama cum suna!) si platesti impozit. Cred cu tarie ca exista solutii, rabdare si bani sa ai. De fapt e clar ca sunt solutii. Daca unii pot si altii treubie sa poata.

  5. iunie 12, 2012 la 10:52 am

    Nu le vad nici cu IE…
    Oare altii din Romania le vad? poate imi raspunde cineva…

    • iunie 12, 2012 la 11:04 am

      Pai sa vedem, as incerca totusi si cu chrome 🙂

      • iunie 12, 2012 la 11:26 am

        am incercat si cu chrome, la fel. am apelat la solutia suna un prieten, imi vede bine blogul. am resetat si am casapit neste taskuri ce nu-mi spuneau nimic, acum merge bine. chestia e ca nu stiu ce am casapit, poate de cate ori repornesc calcu tre sa le bubui. o fi vreun virus dar mi-e o lene de reinstalat windowsul pe curat, ceva de groaza.

        • iunie 12, 2012 la 11:46 am

          Asta inteleg perfect :D. Imi amintesc cat uram sa o fac :)). Eu as astepta sa explodeze de tot si NUMAI atunci m-as obosi.

  6. iunie 12, 2012 la 12:59 pm

    Se vad fara probleme pozele.
    Nici eu nu inteleg ce ai vrea sa faci cu cetatenia romana? Sa votezi alaturi de noi un idiot care sa isi bata joc de tine 4 ani?

    • iunie 12, 2012 la 3:34 pm

      E vorba de principiu deja :D. Initial am vrut cetatenie Romana din avant..amoros. Imi place Romania grozav. Nu ma asteptam sa ma refuze. Acum m-au refuzat. Si eu nu pot intelege de ce tiganul de la coltul strazii e cetatean mai meritoriu decat mine. Si alta chestie, in conditiile in care sunt dispus sa bag ambele maini in foc ca functionarul acela nenorocit scria romana mai prost ca mine si sigur stia mai putina istorie/geografie a Romaniei, ca sa nu zic ca sigur nutrea mai putine sentimente de admiratie fata de tara asta comparativ cu mine, cine e el sa imi refuze dreptul? De fapt el e roman…:))) Mda… :)))) Deci acum o vrea din principiu fiindca-s casatorit de la 18 ani cu o Romanca, am proprietati acolo, am investit bani, ma chinui uite sa invat limba ca nativii, asa ca VREAU :D. Vreau sa fiu acelasi neam cu potaia aia absolut draguta :).

  7. iunie 12, 2012 la 2:05 pm

    Romanii, tu esti sigur ca vrei sa fii roman? eu te vad roman si fara actul acela, dar totusi intreb si eu, la ce iti foloseste? pentru colectie sau …. ?

    • iunie 12, 2012 la 3:38 pm

      NU. E deja principiu. Initial, am aplicat asa..la sentiment poetic. Ca ma lovesc si pe mine din cand in cand duiosii irationale :D. Nah.. sa zicem amor etilic, daca vrei, ca la un moment din asta am avut ideea asta. Problema a fost ca nici cu gandul n-am gandit ca voi fi refuzat desi am fost avertizat. Cand n-am primit-o am ramas total blocat, tot ce am putut face a fost sa zambesc tamp de soc. Acum O VREAU numai fiindca NU MI-O DAU! :)) Adica eu de ce n-as putea aceeasi cetatenie cu sotia mea? Ce trebuie sa fac sa fiu cetatean Roman? Sa mor pentru patrie? :)))

  8. iunie 12, 2012 la 5:02 pm

    Deocamdata, la Euro, dintre favoritele mele, numai Danemarca s-a descurcat cat de cat :(((

    • iunie 12, 2012 la 5:07 pm

      Imi pare rau, stiu ce nasol si frustrant e. De regula eu eram ala care ramanea cu buzele umflate si fara echipa dupa primele meciuri.
      Acum e de vazut ca au toti timp sa-si revina. Eu sper macar ca Rusia (brrrrrr…..) sa fie constanta si sa o tina tot asa. Dar am eu nesigurantele mele legat de asta. Asa ca mor aici de stres. Sunt insa convins ca cel putin o parte din preferatele tale trec de grupe

    • iunie 13, 2012 la 11:09 pm

      Aha, deci e pentru orgoliul ranit, ca nu au acceptat-o! Din cate observ la barbati chiar merge treaba cu refuzatul, ca apoi se ambitioneaza si ii obsedeaza sa primeasca acel ceva! in cazul tau cetatenia! pai sper sa o primesti, eu nu vad de ce nu ai primi-o, vorbesti bine romaneste, ma rog nu te-au auzit vorbind, dar de scris scrii excelent! cred ca imnul il stii, desi nici nu stiu daca ti-l cere! Apropo, ce cer?

      • iunie 18, 2012 la 9:33 pm

        Exact de aia! Asa e! Din ambitie! Fiindca au zis nu 😀
        Uite aici tot ce cer (plus o mie de exceptii):
        Art. 8. – Cetăţenia română se poate acorda, la cerere, persoanei fără cetăţenie sau cetăţeanului străin, dacă îndeplineşte următoarele condiţii:
        a) s-a născut şi domiciliază, la data cererii, pe teritoriul României sau, deşi nu s-a născut pe acest teritoriu, domiciliază în condiţiile legii pe teritoriul statului român de cel puţin 8 ani sau, în cazul în care este căsătorit şi convieţuieşte cu un cetăţean român, de cel puţin 5 ani de la data căsătoriei; (ULTIMA)
        b) dovedeşte, prin comportament, acţiuni şi atitudine, loialitate faţă de statul român, nu întreprinde sau sprijină acţiuni împotriva ordinii de drept sau a securităţii naţionale şi declară că nici în trecut nu a întreprins asemenea acţiuni; (:D)
        c) a împlinit vârsta de 18 ani; (BIFAT)
        d) are asigurate în România mijloace legale pentru o existenţă decentă, în condiţiile stabilite de legislaţia privind regimul străinilor; (IACA CA AM)
        e) este cunoscut cu o bună comportare şi nu a fost condamnat în ţară sau în străinătate pentru o infracţiune care îl face nedemn de a fi cetăţean român; (Mno…)
        f) cunoaşte limba română şi posedă noţiuni elementare de cultură şi civilizaţie românească, în măsură suficientă pentru a se integra în viaţa socială; (nah…)
        g) cunoaşte prevederile Constituţiei României şi imnul naţional. (mwahahaha)
        Termenele prevăzute la alin. 1 lit. a) pot fi reduse până la jumătate în următoarele situaţii:
        a) solicitantul este o personalitate recunoscută pe plan internaţional; (ma feresc)
        b) solicitantul este cetăţeanul unui stat membru al Uniunii Europene; (sunt)
        c) solicitantul a dobândit statut de refugiat potrivit prevederilor legale în vigoare; (nope :D)
        d) solicitantul a investit în România sume care depăşesc 1.000.000 euro. (eteee…)

        Sunt si o mie de acte si prevederi si formulare de aia am avocat.

  9. iunie 12, 2012 la 7:19 pm

    Pai si pe ce motiv nu-ti dau cetatenia? asta imi aminteste de modul gretos in care am fost refuzata, demult de tot, pe vremea lui Ceau, cand am vrut sa merg in croaziera pe Mediterana. Mai fusesem in Occident cu parintii, acum ma cerusem singura. Si m-a chemat securistu fabricii la el la discutii si mi-a zis ca-i greu, dar sa vedem, sa mai merg pe la el sa discutam de una, de alta. M-am dus o laie, am renuntat, de sila. Poate si functionarul ala al tau voia sa te mai vada, ce stiu eu sa zic?

    Apropo de Bucuresti si de ucis (titlul). Eu mor de frica sa ma duc la Bucuresti din motive de cutremur, am mai spus ca-s o fricoasa. M-as duce sa ma plimb pe acolo, tururi arhitecturale, muzee, dar mi-e frica de nu merita sa merg asa! De cate ori totusi a trebuit sa merg pt. diverse treburi necesare, nu distractie, am stat cat mai putin si am sters-o repede, mai mult de o noapte nu am stat acolo. Tu cum simti, ca vorba aia, nu esti bucurestean si nu locuiesti acolo permanent, sa zici ca n-ai incotro, acolo ti-e slujba, deci cum te simti cand stai acolo o saptamana, sa zicem? presupun ca stii ce e ala un cutremur, desi n-ai trecut prin el. Ai auzit de cel din ’77, cand au murit atatia, printre care si Toma Caragiu, probabil ai vazut si documentare. Deci, cum? de ce sa stai chiar si cateva zile intr-un oras cu un asa mare risc de cutremur cand poti sta bine mersi, intr-unul fara? Rudele sotiei? pot sa vina ele la voi.

    • iunie 12, 2012 la 7:40 pm

      La noi nu-s asa cutremure. Asa ca primul meu cutremur a fost in Japonia. N-am stiut ce se intampla. Nici eu nici ceilalti rusi nu ne-am speriat, ne-am lamurit greu ca-i cutremur, am facut si noi ca lumea. Apoi in Romania in 1999 (cred, sau poate era 1998?). Era vara/toamna si eu n-am stiut ce se intampla pana n-a inceput lumea sa tipe. Si atunci nu intelegeam de ce tiapu. Pe urma a trecut una vajjjj pe langa mine urland CUTREEEEMUUUR. Si am zis si eu aha. A fost misto pana s-a auzit huruiala aia tipica de cutremur. In Japonia n-am auzit-o. In Bucuresti m-a stresat. Mai ales ca acolo lumea tipa.
      Daca ar trebui sa stau in Bucuresti n-as sta stresat de cutremur. Nu am fobie, sunt sigur. Cred ca mai degraba as regreta daca l-as „pierde”, adica daca nu l-as trai.
      Daaa, am vazut mule filmari cu cel din ’77. Ala da, a fost intradeva infricosator. Am vazut de curand filmul acela eliberat acum vreu 2 ani cu prabusirea casei Radio in timpul concertului. Nu-mi venea sa cred ce vad. In plus avea banda sonora si s-au auzit urletele. Foarte interesat intai au tipat barbatii unii la altii si pe urma a fost aproape ca un cor..au inceput sa urle doar femeile, dar TARE si pe urma pac..nimic, ca se prabuseste tavanul.

  10. iunie 13, 2012 la 4:49 am

    Pai nu-i fobie, ca fobia e teama nejustificata, e frica pur-si-simplu. Nici n-am avut-o pana acum cativa ani, cand s-a implinit sorocul, stii ca in Bucuresti cutremurul intotdeauna a venit ciclic, cam 40 de ani, asa. Doar prin 80-85 mergeam in mare bucurie la Bucuresti si stateam cate o saptamana-10 zile in delegatie, ca sa prind toate spectacolele de la Teatrul Mic si Bulandra, teatrul a fost una din cele mai mari mangaieri si rezistente in comunism. Doar acum, de vreo 5-10 ani mi-e frica, mai ales ca mai nou iau cazare, din motive de pret, in hoteluri mai dubioase.

    Si inca ceva: de ce ti-ai cumpara proprietati imobiliare in Bucuresti, sau de ce nu le-ai vinde rapid daca le-ai mostenit? ca nici p-asta nu o inteleg. Eu nu m-as baza pe politele de asigurari.

    • iunie 13, 2012 la 7:33 am

      Pai nu cred ca o privesc ca pe o chestia asa iminenta. Sunt convins ca e, adica ciclicitatea aia are o baza fizica si e pe bune. Dar nu ma sperie perspectiva. Le-am cumparat, nu-s mostenite, ca eu n-aveam pe cine mosteni acolo (daca aveam, imi dadea uratul ala cetatenia :D). Nu le-as vinde nici mort. Daca le pune cutremurul jos, asta e, asta-i soarta lor. Desi sa stiti, unele blocuri, facute dupa ’77 sunt foarte rezistene la cutremure. E vorba de acelea facute de iugoslavi, cu material sovietic, dupa proiect american (asa-i ca suna misto? :D), iar casele, cum au rezistat la cutremurul din ’77, eu zic ca rezista si acum. Nu poti evacua un oras foar pentru ca exista potentialitatea unui cutremur. Japonia intra sub mari, in cateva zeci de milioane de ani dispare. Au cutremure zilnice si din cand in cand unul mare. Si tot acolo sunt (inca). Desi sunt de acord ca Bucurestiul mi se pare printre cele mai prost amplasate capitale. E prea extrema. E prea aproape de granita si pe vremuri in coastele turcilor. E pe falie. E in calea crivatului. E in regiune cu potential desertic. Parca-s cam multe 😀

  11. mirceavladut
    iunie 13, 2012 la 2:05 pm

    Acum a venit si timpul meu. 🙂
    In primul rand, am remarcat cate intrebari ti s-au pus „chiar, de ce vrei cetatenia romana”. Eu as zice: pentru ca asa vrea muschiul meu. Daca tu vrei, la ce-ti trebuie sa-ti foloseasca la ceva? E o dorinta. Asa cum poate isi doresc unii sa aiba vila cu turnulete, fara sa le trebuiasca. 🙂 Uite, unul din mofturile mele (din copilarie) e sa ma trag cu macaraua. Sa ma ridice si sa ma treaca dincolo de un pat, ca pe o sarcina de tevi.
    Cred ca a inceput sa clocoteasca sangele in tine cand ai auzit in ruseste „niet”. Cred ca ai receptionat-o ca pe o injuratura. Adica tu vorbesti frumos in romaneste cu el si iti zice in ruseste un cuvant pe care-l stie toata lumea, ca si cum n-ai fi priceput „Nu” din romana. Si mai zici ca n-ai emotii? 🙂

    • iunie 13, 2012 la 2:12 pm

      Mircea, pai exact asa a fost! :)) Eu n-am putut decat zambii ca mi se blocasera toate alea de la draci. Am vazut negru, i-as fi crapat capul boului aluia daca nu era femeia aia acolo! Rar m-am simtit atat de ofensat. Si da, exact ca tine zic si eu, uite asa o VREAU! EXACT. O doresc cu Tarie! Si stii de ce? Fiindca nu vor sa mi-o dea! Uite de aia! 😀 Si da, de fiecare data cand am ajuns la consulat sau am avut de-a face cu functionari de acolo mi-a crescut tensiunea. Asta, ultimul, boul, a fost mic copil. Sa vezi cand vorbeau intre ele romaneste cand am fost sa dau niste acte, cu mine de fata, de parca nu eram acolo :D. Dar sa le vezi si fetele cand le-am zis Sarutmana doamnele mele, va multumesc frumos pentru ajutor. Iti jur ca n-aveam nici urma de accent. Au intepenit. Si eu am iesit de acolo ranjind diabolic. Sigur la cate au zis depsre mine si neamul meu si cu cata „dragoste” intre ele, n-au fost oameni vreo zi stiind ca le-am inteles :))))))

      • iunie 13, 2012 la 2:15 pm

        Si ca argument final pro-cetatenie, stiu sa dansez muzica romaneasca (modova si ardeal) si aromana, ha! 😛 AAaa SI STIU SA FAC TZUICA! Si ei sa nu-mi dea mie cetatenie??????? INACCEPTABIL.

        • iunie 13, 2012 la 2:53 pm

          :)) Daca stii sa faci tuica esti de-al nostru. Si eu, romanca, nu stiu sa dansez nici moldoveneasca, nici ardeleneasca. :))

          • iunie 13, 2012 la 3:03 pm

            Ma gandeam eu! Oare trebuia sa-l cinstesc pe mititelul ala patratos? 😀

            • iunie 13, 2012 la 3:09 pm

              Poate era o idee buna sa ii dai o tuica. Daca nu, il cinsteai cu un pumn in nas. :))

              • iunie 13, 2012 la 3:16 pm

                Nu atacam autoritatile la care intindem mana! 😀

      • mirceavladut
        iunie 13, 2012 la 2:58 pm

        Off, Vladimir. M-ai facut sa rad ca nebunu’ cand am citit articolul, acum ma faci sa rad cand citesc comentariul tau. 🙂
        Mie mi se pare ca „niet” suna mai dulce, parca putin alintat, mai ales in urechea mea de roman, decat suna un „nu” sec. Poate ca a vrut sa-ti indulceasca amarul refuzului. 🙂
        Cred ca si eu as fi ramas cu gura cascata daca as fi vazut un rus ca vorbeste romaneste. Crede-ma, eu ca roman m-as simti putin magulit sa vad asa ceva. Poate ca si ele s-au simtit magulite, dupa ce le-a trecut senzatia ca au fost vazute imbracate sumar. Asta cred ca a fost senzatia lor, ca le-ai surprins in posturi intime. 🙂

        • iunie 13, 2012 la 3:13 pm

          Depinde de pronuntie zau asa :D. Dar da..suna duios de taios. E ca zambetul ala producator de infarct. Ca atunci cand zice doamna de la farmacie ca n-are prezervative pana maine. In stilul asta :D. Ala nu incerca sa indulceasca nimic, incerca (iritat ca-i pierd timpul cu demersurile mele nebunesti) sa ma lamureasca pe mine, care probabil aratam total idiot. Mie imi era frica ca daca deschis gura m-as fi auzit zicand ca pe stadion :D.
          Oh daaah! Dar Mircea, sincer-sincer, ma jur pe ce vrei tu, zau ca puteau sa stea imbracate! :)))) Nu se poate sa nu fii avut si tu (ca tot omul) o secretara din aia data dracului in facultate in fata caruia si muntele barba-su tremura cu zmeura? Eeeei..asa, eu nu ma refer la fire, dar mai tii minte cum aratau? Din alea de la care nu-zi poti lua totusi ochii din motive evidente (dar atat!) Au de obicei shal si pulover facut de ele. Eeeei… intelegi? Le sta bine cu pulover nu fara!

  12. mirceavladut
    iunie 13, 2012 la 3:35 pm

    Da, cred ca ai dreptate. In varianta dura, suna ca suieratul unui bici. Sau ca o palma nedureroasa, care are intentia doar de a jigni.
    Insa nu m-am referit la impresia pe care ti-au lasat-o ele tie (imbracate sau dezbracate), ci de senzatia ca esti surprins dezbracat, cu pantalonii pe vine. Asa cred ca s-au simtit dupa ce au sporovait intre ele crezand ca nu le intelegi.

    • iunie 13, 2012 la 3:51 pm

      Pai da :)))) ASA AU FOST. De aia si le-am vorbit romaneste! :))) Fetele sunt foarte grijulii cu imaginea lor si nu le place sa fie puse in situatii in care ele sunt alea nepoliticoase (chiar daca sunt). Asa ca am facut-o absolut diabolic. De aia am fost si hiperpoliticos :D. Ca sa aiba si mai mult efect. Sunt convins ca n-au dormit bine in noaptea aia :))))).

  13. iunie 23, 2012 la 12:41 pm

    Cand am citit ca vrei cetatenia romana, ma gandeam ca la ce iti mai trebuie. Acuma, dupa ce am venit de la cursul din Germania, te inteleg. E prea perfect acolo si lucrurile prea bine puse la punct. Cred ca m-as plictisi ingrozitor acolo. Pe bune. Voi scrie o serie de aticole referitoare la experienta aceasta si la mine pe blog. Stii, are George Toparceanu o povestire intitulata „Minunile sfantului Sisoie”, in care descrie un rai unde nu mai exista durere si in care curge numai lapte si miere. Chiar si sfintii, spunea el, cand se intalneau, se rugau unul de altul sa-si mai traga cate un pumn in nas, dar „macar ca isi carneau nasurile din loc” , nu simteau nici o durere. Cam asa mi s-a parut si mie Germania, Austria , Elvetia. Tari in care creativitatea este nula si trebuie importata. Poate ca gresesc afirmind asa ceva, dar eu asta am vazut.

    • iunie 26, 2012 la 7:19 am

      Nu prea cred ca gresesti. Sunt societati „feminine”. Ma refer filozofc, da? Adica nu vreau sa jignesc, e pur si simplu un concept filozofic. Astea sunt societati cu o rata a progresului lenta dar sigura. Foarte stabile, extrem legislate. Evolutia, cum ziceam e lenta, in pasi mici, dar sigura. Prin contrast, societatile „masculine” sune instabile cu o rata de evolutie in salturi. Cam asa e estul.
      Insa si ei sunt creativi, dar nu atat la nivel de natie (unde nici nu e incurajat, ce e incurajat e legislarea si responsabilizarea) cat la nivel de individ, individ care traieste in cadrul natiei respective deci respecta regulile. Sigur, mai putini stresori -> mai putina creativitate e necesara. Dar unii dintre cei mai creativi tipi pe care-i cunosc eu sunt nemti. Doar ca intradevar sunt considerati „speciali” si in natia lor. Numai gandeste-te cati compozitori si scientisti a dar vaterlandul :D. Sigur, admit, Elvetia in afara de Calvin si Piaget n-a prea dat nimica. Ok, in afara de azil politic, ca din ala a dat :)).

      • mirceavladut
        iunie 26, 2012 la 10:29 pm

        Interesant mod de a cataloga societatile, in „feminine” si „masculine”. Nu pot sa-l contrazic, dar eu vad lucrurile altfel. E vorba despre o directie stabilita in care se indreapta societatea, de incredere in anumite conceptii si in anumiti lideri care o conduc. E la fel ca in China si alte state din est, unde, de exemplu, principiile confucianismului a stat la baza dezvoltarii societatii. In estul Europei cred ca e putin mia multa anarhie si mai multa contestare a autoritatii, pe cand in vest autoritatea morala este stabila. Poate ca asta provine din faptul ca nemtii sunt nemti din tata in fiu si au fost mereu nemti, avand lideri nemti. Toti vorbesc germana si nu accepta influente din afara. Insa in Romania, de exemplu, am avut diversi conducatori, proveniti din alte natii. Si multe, multe influente, mereu diferite, chiar opuse intre ele. O influenta straina venea impreuna cu un lider care cauta sprijin in afara, apoi era contestata de oponenti politici, care preferau alta influenta, din zona din care aveau ei sprijin. Estul Europei a fost mai zbuciumat din punctul asta de vedere, fiind un fel de teren de batalie intre estul asiatic si vestul european.
        Aceste tendinte de contestare au ramas pe undeva prin subconstientul colectiv, asa ca noi, cei din est nu prea recunoastem autoritatea decat daca e dura si suficient de puternica. De asta cred ca parem a fi mai masculini, iar vesticii mai feminini, adica mai cuminti si la casa lor, vazandu-si linistiti de gospodarie si de cresterea copiilor.
        Nu stiu daca s-a inteles ce am vrut sa spun, poate nici eu n-am inteles prea bine. Deasemeni nu pot spune ca e corect ceea ce am spus. E doar o presupunere.

        • iunie 27, 2012 la 10:12 am

          Ba eu zic ca am inteles. Si sunt de acord. Chestia cu societati feminine si masculine e cumva o vedere simplista a modului de comportament al unei societati vazut din interiorul societatii. Singura discutie despre contactul cu civilizatiile vecine este ca in caz de catastrofa (eveniment catastrofal adica) modelul matematic arata ca o societate masculina are mai multe sanse de supravietuire pe motiv de „dinamism” iar una feminina se darama si reconsturirea ei dureaza mult mai mult si in general implica o prima faza „masculina”. De fapt ei zic si ca tendinta oricarei societati masculine este sa se feminizeze (stabilizeze) si a oricarei societati feminine sa se masculinizeze (pe motive de evenimente castrofale inerente, care o distrug) un fel de ciclicitate. Dar in afara de bla-blaul de mai sus cam asta e tot (model simplificat). Ce spui tu e foarte real si anume ca influentele externe, pozitionale daca vrei, pe care le suporta societatea in discutie o influenteaza serios la nivel de comportament. Adica alt comportament si alta ciclicitate are Romania, aflata la granita de influente si interese politice, alta Anglia care-i insulara, alta Rusia care e prea mare ca sa se autoadministreze si se sfarama si alta Germania care a fost relativ protejata istoric si cu o influenta constanta (dupa cum ziceai si tu). Adica da, buba modelului cu feminin/masculin este exact desconsiderarea aproape totala a influentelor externe si a reactiei sistemului (adica societatii/culturii respective) la stimulii externi.

  14. mirceavladut
    iunie 27, 2012 la 11:51 am

    Sunt de acord cu tine si ma bucur ca esti de acord cu mine. Insa am sa dezvolt putin ideea, caci e noua pentru mine. De fapt de la tine a pornit si chiar sunt incantat de ea, parca inteleg mai bine anumite lucruri.
    Ideea mea e urmatoarea. Petru cel Mare a occidentalizat fortat Rusia, la vremea lui. A creat si o opozitie puternica in felul acesta, deci aceasta opozitie a ramas oarecum in genele poporului, putini fiind cei care i s-au opus pe fata. Ideea de revolta fata de autoritatea care a fortat o schimbare impotriva propriului popor! Schimbarea nu a venit de jos in sus, ci fortat, de sus in jos, creand aceasta tendinta de revolta. Schimbarea nu s-a putut produce in aceeasi masura in toate paturile sociale, amplificand „masculinitatea”, adica individualismul, divergenta de opinii – toate acestea marind dinamismul societatii. Normal ca au ramas tensiuni la nivel de societate, produse de acceptarea diferita a schimbarii. O stare de tensiune care se poate transforma mai usor in revolta decat in cazul in care, de exemp[lu, toti nemtii gandesc cam la fel. Nemtii au nevoie de un conducator cu principii cu care sa fie ei de acord, insa noi, cei din est nu punem atata baza pe principii. Am avut atat de multe venite peste noi din exterior, incat suntem satui sa mai auzim iar de principii. Noi apreciem la un conducator personalitatea, mai mult decat principiile in care crede.

    • iunie 28, 2012 la 8:03 am

      Exact si de asta (pe langa diferentele sociale mult prea mari) la noi si voi a fost revolutie comunista si la astialalti burgheza 🙂

  15. iunie 28, 2012 la 12:43 pm

    Mno, eu zic zau ca nu stiu cum nu ai scrasnit nimic pe-acolo, ca eu nu sunt rusoaica dar cand dau de asa ceva mi se pune pata. De multe ori cu delicatetea o dai in bara. Ce-ai hranit acolo, un orgoliu de bou?
    Si amabilitatea asta de suprafata este educata, romanului ii schimbi greu patternurile.

    Deci, la prima impresia nu am gandit deloc”de ce si la ce iti trebuie…”. Este suficient ca il vrei, este un drept. Scurt! Poti sa nici nu te duci sa-l ridici, insa ai dreptul la el!
    Mama lor! Ce, ei n-au sefi?

    • iunie 28, 2012 la 7:51 pm

      Pai problema sincera e ca am fost in soc. Eram atat de uimit ca n-am stiut cum reactiona. Si atat de revoltat ca am ramas blocat. Nu mai puteam desclesta nici falca nici pumnul.
      Pai aia zic si eu si de aia reaplic si voi reaplica pana o voi avea. Pe cuvant daca nu-i cea mai pretioasa cetatenie din Univers de parca poporul roman a fost scoborat cu harborul direct de Dumnezeu din cer. Si sa nu crezi ca le e frica ca creeaza un nou cetatean European din unul sovietic. Nici vorba. Am cetatenie de vestic de mic. Cred ca de acolo mi se trage „da’ la ce-ti mai trebuie”.. Plus pasaport helvet.

  16. Gabriella
    iunie 28, 2012 la 10:28 pm

    Sati dau muie rus cretin! Intoarcetiva toti in asia cu balalaika voastra sa spargeti seminte sa futeti capre si sa sugeti cucu’. Ciocul mic criminalule si incearca sa intelegi ce vreau sa spun! Va futeti copii voi! Trebuia sa va extermine cand a fost cazul sa nu ramana nimica de voi. Criminali santeti toti! Faceti incest toata ziua si va suge nevasta pula. Sa mori tu si neamul tau tot ca fara voi am fi si noi altceva. Fara voi noi eram acum granarul europei si aveam si mine cu aur. Muie voua de avortoni!

    • iunie 28, 2012 la 10:39 pm

      1. Pai eu-s timid si nu stau asa cu orice fata… Mai ales occidentala ca dumneavoastra! Eu..sunt pudic! In plus nu-i frumos sa primesti si sa nu dai nimic inapoi, zau asa….ce facem?
      2. Sunt jenat rau dar nu-s seminte la noi de alea! :((( La noi nu se gasesc! Si pe alea trebuie sa le importam. Vedeti? Si balalaika in Asia nu mai e la moda, e tehnica moderna acum! Ce dracu’ sa faci cu balalaika la european? Ii spargi capul, il doare si fasss. Semiautomatul e mai eficient! Ne dezvoltam si noi, asa un pic. Vreti sa va arat? Sunt niste filme pe youtube da-s cu sange…
      3. Nu va spun ce eforturi depun! Vreau sa va inteleg! Am si dictionar! De unde am si niste probleme logice si cred ca am nevoie de explicatii. Se poate? Daca puteti elabora, eu as fi profund recunoscator.
      4. Aici nu prea inteleg. Ce gen de incest se poate cu nevasta? Adica eu ma refeream la gradul de rudenie! Se pune si daca e nepoata dupa bunicul tatalui? Mi se pare important sa stabilim pana la ce grad discutam acum, nu? Si pe urma daca-i legal e incest? Sau e casatorie din aia de pocaiti doar cu cartea?
      5. Noi…adica voi Gabriellele? Sau e plural senioral. Si cum sunt Gabriellele granarul europei si au si mine. Sau e ca aia cu limba noastra o comoara in adancuri indesata? 😀
      6. Ceva nascut e avorton? Hm…. Dar de ce ati vrea sa faceti asa un lucru sacrosant unui avorton urat?

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

w

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: