Verisoară-mea a fost prădată de cartofi

Intai si intai sa va spun ca responsabila pentru scularea din lungu-mi somn al ratiunii este sosirea noului computer (comandat cu cateva zile inainte de ziua mea, adica acum mai mult de o luna :D). Dar nu va chinui inca cu detaliile evenimentului. Mai tarziu.

Acum vreau sa va povestesc ce a patit verisoara-mea Xenia. Da, victima mea preferata din copilarie. Doamna locuieste pe o insula in apropiere de Ålesund (un orasel norvegian). Insula e cam izolata, fiind accesibila doar cu feribotul/barca, nu si pe drum. Conducandu-si ea de dimineata consortul la feribot, probabil ca sa se asigure ca individul chiar paraseste perimetrul, s-a decis ca are nevoie de cartofi. Asadar, a intrat in micul magazinas de produse diverse din port si a cumparat un saculet. Fiind femeie adevarata, a bagat saculetul intr-o toasca sexy, voind sa se asigure ca nu i se rupe plasa si nu se trezeste cu carotfii in port. Asta zice ea. Cunoscand-o, as zice ca de fapt o deranja ideea de a fi vazuta de muieretul local cu barabulele dupa ea. Desi, poate ar trebui sa fiu politicos si sa consider totusi si versiunea ei, fiindca eu am patit-o acum cativa ani cu niste portocale care mi-au curs prin tot centrul Genevei.  Am ajuns sa fiu avertizat delicat de niste tatai pensionari fiindca eu eram preocupat sa car bradul, cadourile si cativa litrii buni de vin cu care planuiam concentrat sa o imbat pe nevasta-mea si sa profit de ea. Asadar, ii mai dau totusi o sansa versiunii oficiale a Xeniei.

Bun, deci cum spuneam, a bagat ea sacul de cartofi in tzoasca-i feminina si i-a aruncat in portbagaj. Gest urmat de decizia catastrofala de a se uita dupa barba-su, probabil ca sa vada daca respectivul nu resusciteaza cu buzele vreo norvegianca pe vas. Nu mica i-a fost mirarea cand l-a vazut pe om falfaind agitat din brate catre ea. Ulterior a marturisit ca i s-au parut ciudate efuziuniile domnului, dar i-au placut, asa ca a falfait dragastos din brate inpoi. I-au trebuit cateva secunde ca sa inteleaga ca limbajul corporal al masculului din dotare era departe de a fi sentimental iar cuvintele ce pareau ai iesi pe gura intrau in categoria selecta: pula & co. Intr-un final, a realizat ca omul ii spunea sa se intoarca si cand a facut-o… stupizzzzza!!! Toasca cu cartofi disparuse si se afla acum la multi metrii departare, in bratele unui puradel tuciuriu. Xenia, rusoiaca pura, nu-i deloc genul sa fugareasca cartofi, asadar a umflat-o rasul. Rasul asta a produs niste premonitii ingrozitoare in sufletul puiului de tigan, care a pus frana, a deschis tzoasca si, buuuuubaaaaaa, a zarit barabulele! Dezamagirea pare-se ca a fost crunta fiindca a inceput sa-i urle Xeniei injuraturi ofensate in dulcele grai romanesc. Se pare ca nici Xenia nu s-a lasat mai prejos. Nu stiu daca l-a injurat in romana, ma indoiesc, dar va asigur ca injuraturile rusesti sunt usor accesibile oricarei urechi de roman. Sigur ala micu’ n-a avut indoieli. Dar s-a blocat definitiv. A mai schelalait cate ceva si se pare ca a disparut in peisaj. Cu tot cu cartofi. Asadar totala dezamagire, Xenia a ramas fara garnitura (i-a fost frica sa-si lase masina singura cat intra iarasi in magazin), plodul a ramas cu cateva kile de barabule si o tzoasca roz iar domnul, izolat fiind pe feribot, cu dezamagirea sigura de a nu fi putut fugari niste cartofi si deveni eroul sotiei. Eu rezonez cu el. Nimic nu m-ar fi tinut, nici macar apa rece de fjord, sa sar din barca sa-l prind, scutur de alimente si sperii ntiel pe ala micu’!

Morala este ca datorita noi migratii indo-europene e cazul sa va inchideti portbagajul chiar si-n pustietate. Doamne fereste sa ramaneti fara cartofi! 😛

Si intamplarea asta imi aduce aminte de alta (daca am mai povestit-o, ignorati-o) cu Hermann si nevasta-sa, care veniti sa viziteze Romania (stimulati de mine, evident), au decis sa faca drumul Bucuresti-Sibiu cu bicicleta, impreuna cu alti niscaiva nemti. Evident, eu si Kadia am ras o luna de maretul plan, imaginandu-ne foarte plastic iesirea saxono-prusaca din Bucuresti, demn si calare, prin Chitila / Bucurestii Noi :D. Desigur, pe fatza, eu am aplaudat frenetic si calduros (aveam niste polite de platit).

Asadar in plina luna a lui Gustar, batalionul nemtesc a parasit siguranta lumii occidentale si a poposit pe plaiuri mioritice. Unde le-a placut grozav. Tzara grozav de ieftina, bere multa, umanii adulatori de nemti! O frumusete! Dar apoi au incalecat pe biciclete si au purces spre marginile oazei de rai. Si stupizza, o haita imensa de potai au zarit dusmanul de clasa: ROATA. Nefiind filo-germane, au sarit sa rupa si au oprit intreg cortegiul. Doamna lui Hermann, victima preferata a potailor, a fost nevoita sa se apere singura, fiindca domnul, foarte iubitor, pastra distanta minima de demaraj, inca calare pe bicicleta. In aparerea lui, se oprise totusi! Evident, asta trebuie ca a fost unul din momentele hotaratoare ale divortului ulterior :P.

Cateii n-ar fi fost nimic, dar problema era ca lucrau (inocent sau nu) in cardasie cu o satra de tigani locala, care s-a materializat si a „scapat” nemtii de potai. Generos, nu? Nope! Dar numai noi stim! 😀 Fiindca recunostiinta occidentala a tinut induiosator de mult, cam pana la momentul in care au realizat ca nu mai stapaneau nimic din avutul anterior. Ulterior acestei crancene epifanii, la 1868 de km distanta, in timp ce eu  faceam in siguranta un binemeritat dus helvet, eram sunat de catre Hermann, de la telefonul lui mobil acum imprumutat de catre noul lui posesor brunet si cu inima buna. Ma intreba scurt, nervos si cu disperare abia mascata, ce sa faca. Evident, ce i-am spus eu sa faca nu poate fi scris pe un blog de audienta generala. Totusi, cu mila si simtindu-ma generos, mi-am sunat un prieten din Bucuresti sa se duca sa-i culeaga pe arieni, de pe unde ii lasasera tiganii. Credeti cumva ca s-au lecuit si ca nu mai vor sa puna piciorul in tara? Sau ca s-au dus la politie??? Neeeeeah le-a placut teribil si au mai revenit de cateva ori. Acum au insa bomboane si ciocolata elvetiana pentru ei! In plus isi cumpara telefoane din acelea cu cartela. Clar. Si merg cu trenul sau masina. 😀

Bun acestea fiind spuse, raportez final, ca vrand sa fotografiez de la distanta un panou electric extern aflat vis-a-vis de casa am prins in cadru o doamna de etnie, taraind niste saci cu toale. Noi. Cred inca ca nici una nu-mi apartinea 😀

P.S: zau Alinuta ca nu trebuie sa te enervezi. Le-am povestit cu simpatie. 😀 Jur!

  40 comments for “Verisoară-mea a fost prădată de cartofi

  1. August 8, 2012 la 7:46 pm

    amuzant, amuzant…dar cam trist, din punctul de vedere al romanului inca mandru de neamul lui (de ce, nu-mi pot da seama). Am ajuns rromani, tui…#$%@#$%@#$ 😀

    • August 8, 2012 la 11:04 pm

      Nu, stai asa ca toti au minoritatile lor de care nu-s mandrii. In plus uite, fara puraelul ala n-am rade in halul asta :)).

      • August 9, 2012 la 2:08 pm

        Bestial!… Aveam nevoie de o povestire ca asta, iar eu m-am amuzat teribil… Poate si pentru ca nu mai sunt de mult mandru de neamul meu.

        • August 9, 2012 la 3:37 pm

          Pai aia nu-s neamul tau. Sunt neamul lor. E ca si cum m-as asocia eu cu gruzinii sau kazacii.

      • August 9, 2012 la 5:26 pm

        true, a fost amuzanta povestea. Poate au si altii minoritatile lor de care nu sunt mandrii, dar nu colcaie prin toata europa…nu din ce am auzit eu

  2. August 8, 2012 la 7:49 pm

    hahahaha genial povestit! nu-mi inchipuiam ca puradeii au ajuns taman pana la fiorduri! eu stiu o intamplare similara traita de profesoara mea de antropologie care mersese la o conferinta in… barcelona! haha. si in timp ce admira ea operele lui Gaudi, s-a trezit fara portofel. cand s-a trezit fara portofel, da-i lamentare si jelanie. si ce crezi? puradelul care se afla la cativa metri de ea s-a intors, gentil, i-a returnat portofelul si a dojenit-o in dulcele stil clasic: „pai bine, fă, de ce n-ai zis ca esti rumâncă, pai altfel iti mai ciordeam chiar tie portofelu’?”. la care femeia, profund impresionata de gestul marinimos, in loc sa-i tranteasca niscaiva injuraturi neaose, i-a ingaimat un duios „multumesc” cu ochii in lacrimi de atat emotie!

    cat despre Hermann&co… cu prietenii mei francezi cu care am polite de platit nu cred ca ar fi mers schema 😀

    • August 8, 2012 la 11:05 pm

      Hehehehe saraca femeie. Pai stii de ce a multumit? Ca stia ca nu mai trebuie sa treaca pe la consulat. Eu pentru asa o favoare, sau macar pentru anularea unei asemenea perspective chiar si neplanuite as fi mers si facut temenele in fata plodului. Pocnindu-l cu sete. De stress! :)))

  3. August 8, 2012 la 8:08 pm

    Dar de ce sa ma supar mai Vlad? Pai tu atata ai inteles din acea discutie de pe blogul lui Ninu?
    Si acum…dupa ce am citit blogul asta, ma intreb eu …asa…si?

    Esti sigur ca puradelul nu era oltean? Ca prin Romania nu numai tiganii sunt bruneti , vreo 10 milione de munteano-olteni sunt bruneti ca pana corbului.

    Si apropos pentru gabber-ul Hermman, si tigani suny tot arieni. Ca el.
    😉

    Pai acum eu din articolul asta ce sa inteleg? Ca au ajuns romanii in Norvegia deci si tu ai vazut o romanca tarandu-si sacul cu haine dupa ea prin Geneva.

    Ca ne place sau nu asta este Romania mai Vlad si astia suntem noi vreo 20 si ceva de milionane care provenim din tara aia.Pai ori suntem rasisti ori nu.

    Zilele trecute la iesirea dintr-un magazin am vazut 2 indivizi trageau cu sete dintr-o tigara (posta) la intrare, aveau parul scurt blond care crestea in sus ca la chinezi, statura mica, indesata, privirile nervoase cu ochi care jucau in cap dintr-o parte in alta ( urati mai erau serios) , imediat i-am recunoscut.Cand am trecut pe langa ei ghici in ce limba vorbeau? In romana normal , erau romani, MOLDOVENI :).
    Dar pe autostrada ! acum vreo 2 saptamani , la 130 km pe ora, cine sare sa TRAVERSEZE (sa traverseze pe autostrada ma) in fata masinii la ora de spits? un sofer de tir, traversa AUTOSTRADA in fuga , cand ma uit ce tiruri erau parcate la locul de parcare de pe langa autostrada? Ghici…romani :). Mai trebuie sa iti spun ceva?
    Astia sunt romanii, tu mai trebuie sa traiesti inca 100 de ani in tara aia sa incepi sa intelegi sufletul poporului roman si locul tiganilorin societatea romaneasca.

    Eu am cunoscut tigani de treaba, pe mine personal niciodata nu m-au pradat tiganii de nimic , chiar din contra ! m-au ajutat. Bunica mea a murit cand mama mea era mica si o tiganca cu tiganul ei ( cu fuste, palarie, tot tacamul) au sters-o la fund si au invatat-o sa fie curata si harnica si modesta .Eu mi-l aduc aminte pe tigan ca eram mica copila cand m-a dus mama mea sa il vad la ei la poarta si eu cand l-am vazut ca e tigan si cu palaria si costumul lui am inceput sa plang (deja eram la varsta aia traumatizata cu idei ca tiganii sunt rai etc) , tiganul deja ma ridicase in brate sa ma pupe si cand am inceput sa urlu si sa plang am vazut lacrimi in ochii lui (era om batran).

    In afara de asta o data m-am pierdut intr-o seara intr-o zona unde locuiesc tigani si deja nu mai circulau autobuzele( ma urcasem intr-un autobuz gresit si ma dusese la capat de linie) , cine m-au ajutat sa ma intorc acasa seara crezi tu de prin zona aia cand eram disperata ? Ia , cine crezi? Tiganii normal.

    Tiganii fura da, pai intr-una din nuvelele lui Panait Istrati (parca ) un roman a fost ajutat de un tigan care a furat pentru el sa ii poata da la nevasta-sa de mancare si i-a spus asa: nu iei singurul galben de la gatul nevestei sa il vinzi , te duci la furat si vi acasa cu 2 galbeni pentru nevasta-ta.Ceva de genul.Pai probabil ca daca romanii invatau la timp aceasta mica lectie-aplicata de fratii nostri Europeni din timpuri imemoriale, alta era soarta Romaniei acum.

    • August 8, 2012 la 11:11 pm

      Nu! E posibil sa fi fost roman desi verisoara-mea era specifica, i-a zis tigan nu roman. Ori ea face distinctia. Acum daca face distinctia dintre un oltean brunet si un tigan, asta nu stiu, as zice ca nu o face. Pai asta ziceam si eu, uite nemtii nu s-au ofticat. Vin cu ciocolata :D. Acum sincer sa fiu eu m-as oftica indiferent cine-mi fura „cartofii”, indiferent ca-i tigan, roman, rus, moldovean, chinez, american, neamt sau regina Angliei. Nu-mi place sa fiu furat si as reactiona. Fara legatura cu natia. Ca nu ma doare gura sa urlu tigan imputit sau norvegian imputit si nici sa dau in bruneti sa blonzi. Ce ma deranjeaza e furatul. Asta evident. Nu ma refer la furatul politic, istoric sau altele. La asta in care azi ai portofel peste doua secunde nu-l ai si trebuie sa te duci la consulat si sa-ti pierzi acolo doua zile din viata. Statistic sunt mai multi hoti de portofele din anumite etnii. Ca atare, e normal si sanatos sa ai reflexul sa te feresti. Altfel degeaba faci statistica daca nu inveticeva din ea. N-am ceva cu tiganii ca grup etnic. Nici n-am de ce, nu impartim nimic. Dar am ceva cu ACEL tigan (sau ce e) care-mi fura ceva pentru care eu muncesc si platesc. Si am exact aceeasi ura si daca-i blond cu ochii albastrii (si-l cotonogesc cu la fel de mult aplomb).

  4. August 8, 2012 la 9:12 pm

    :))))))))) Foarte tare !
    Deci tiganusul acu mananca piure de cartofi 🙂
    sper sa fi sterpelit si niste carne de ren pentru garnitura !

    • August 8, 2012 la 11:12 pm

      Pai tu crezi ca renul sta? 😀 Niet! El are dusmani mai seriosi in populatia sami. 😀

  5. Anne
    August 9, 2012 la 6:49 am

    Previzibil. De cand am inceput sa citesc eram convinsa ca ciclistii vor fi pradati de niste tigani. 🙂
    Apropo de minoritati … teoretic, ei ar trebui sa fie mai putini (de aici si termenul, nu?). Din pacate, in Romania situatia e speciala: ei nu sunt neaparat superiori numeric, dar i-au molipsit si pe altii, mai albi la ten.

    • August 9, 2012 la 3:33 pm

      Pai era cam clara directia, recunosc :P.

      • August 10, 2012 la 7:23 pm

        Du-te ma Vlaaaaaaad, ca o gramada de romansi sunt tigani la origini, cei care urla cel mai tare pe interneturi si fac cel mai mare circ (cand e vb despre tigani) sunt de fapt tigani hahahaha, cat este de penibil, si tu stii prea bine ca ai trait si prin Romania si ai trait si prin alte tari.
        De parca ardelenii sunt la fel de romani ca oltenii hahaha, sau maramuresenii acelasi neam cu aia din fundu moldovei.

        Cand vad poze la tine pe blog de prin Geneva MUSTESTE pe acolo de „genovezi” cu radacini N -Africane :)))))) , uita-te si tu, pai daca aia sunt Genovezi cum sa nu fie capatzanile din Carpati altceva decat romani mai? Ca si ardeleanu si ca si olteanu, ca de vreo 600 de ani si X-spe generatii tot acolo ca ailalti bruneti /blonzi sunt nascuti.
        hahaha, sa-ti fie rusine ca traiesc tigani pe unde traiesti si tu si sa te dezici pana in panzele albe ca „nu sunt romani, sunt o minoritate ” hahahhahaha, da MOLDOVENII sunt sau nu sunt romani?
        :)))))))))))

        hahahahahhahahhahahahhahahahah nu-mi revin.
        Deci puradelu prin Norvegia injura pe romaneste dar el nu e roman e „minoritate” .
        hahahhahahahahhahaha

        • August 10, 2012 la 8:37 pm

          Mai Alinuta, cu mine e tare simplu. Hai sa-ti explic. Eu unul sunt hibrid de natii si de generatii familia mea cand nu s-au casatorit peste mare cu alt neam, atunci au comis cu aplomp incesturi. Asadar sunt ultimul sa zic ceva de calitatea genelor altora sau de puritatea etnica. In fapt mi se rupe. Referitor la subiectul in discutie, eu NU SUPORT sa fiu furat. Indiferent de catre cine. Ca-i tigan, oltean, ardelean sau norvegian, daca ma fura eu il bat. Il bat de sa-i sara apa in cap. Daca e pui atunci il speriu ca-l bat. Din nou MI SE RUPE DE NATIA HOTULUI. Il caftesc si gata. Acum ce pot sa spun e ca am caftit statistic mai multi tigani decat alte neamuri, ca deh..ei au incercat sa ma fure. I-am prins -> i-am caftit. Zic ca erau tigani fiindca ei se numeau tigani intre ei („bai tzigane”) si ii numeau pe restul „romani” sau „fraieri” (simt o oarecare sinonimie intre cuvinte, venita din gura lor). Deci din nou: Eu cu tiganii n-am nimic daca nu ma fura. Desigur daca vad unul prin juru meu sunt atent sa NU MA FURE. Daca n-as face-o as fi tampit. Fiindca statistica (si a mea si a altora) imi spune ca e un potential mai mare sa ma fure. Sigur ca ma poate fura si arianul blond de langa mine. Dar n-am motive statistice sa-l banuiesc din start. Deci probabil chiar i-ar fi mai usor arianului sa ma fure. Si ca atare am patit-o de cateva ori.
          Ca sa rezum:
          MA FURA -> IL BAT -> mi se rupe de culoare/etnie/etc.

        • August 10, 2012 la 8:43 pm

          Pai exsita legal si oficial ideea de minoritate etnica. Acum zic eu ca n-ar fi o idee buna sa reinstauram eugenia si sa vedem daca-s puri pana la a patra generatie. Atat timp cat insa s-au declarat singuri si sub remnatura Rromi la referendum tin de minoritatea etnica. Asta nu-i o chestie rasista. Ei sunt alta etnie. Ca s-au amestecat cu Romanii sigur, cum nu, dar ce conteaza. Ei au ales sa se declare in etnia rroma. Iar altii s-au declarat romani. Nu-mi zice ca ungurii din transilvania sunt puri. Nu-s. Dar s-au declarat etnie maghiara. Nici lipovenii nu-s puri. Dar se declara …lipoveni. Moldovenii, oltenii si restul sunt etnie romana si-a majoritari. Etnie nu inseamna neaparat omogenitate genetica. Ci culturala mai degraba (ma refer la zestre culturala). Ori cultural, mie ca strain, rromii mi se par diferiti de romani, maghiari, sarbi si lipoveni.
          Uite in Rusia ai vreo 5 fenotipuri FOARTE DIFERITE. Toti sunt Rusi. Ca etnie. Genetic sunt mai apropiati Polonezii de Rusii de Nord decat aia din Caucaz de Rusii de Nord. Dar chiar nu vream sa facem eugenie..nu? Ca e de rau augur. Uite, mie mi-a iesit ca-s optzeci si ceva la suta nordic. Ma face mai putin rus? NU. Eu-s RUS. Cultural si educational. sunt etnic Rus. Genetic n-ar trebui. Dar nu conteaza. Deci nu discutam cat de amestecati sunt unii ci apartenenta etnica care de regula se face mult pe criterii culturale.

        • August 10, 2012 la 8:48 pm

          Pai Alina eu pot sa ma dezic :D. Ca nici eu nu-s Roman, zau asa! Si mie, ca strain tiganii mi-au parut tare diferiti de romani. Aia pe care-i vedem prin Geneva sunt tigani ca zic ei ca-s tigani. Asa se declara. Sunt si cetateni romani. Iti place sau nu ideea de etnie nu-i chiar perimata :). Practic eu pot sa ma dezic si de unii si de altii :)).
          Da, puradelul e minoritate fiindca asta zic si ei ca sunt. Etnia roma nu-i majoritara. Uita-te la datele de referendum. Orice ai face nu poti sa faci o apa si-un pamant din romani si tigani. Sunt diferiti cultural. Ca stil de viata si dorinte si aspiratii. Zau asa. Iti zic privind din exterior.
          Iar magrebinii locali sunt..minoritari si ei. Si sunt de etnie …whatever. Nu-s helveti. Poate-s cetateni helveti, da’ si ce!? Si eu sunt! Adica faptul ca am cetatenie helveta ma face elvetian? Nope. Sunt minoritar rus. Asta fiindca inca sunt majoritari elvetienii.

      • Anne
        August 10, 2012 la 9:37 pm

        Cineva are o problema cu faptul ca eu am o problema cu tiganii. 🙂
        Cui ii plac, sa-i ia acasa. Eu prefer sa nu interactionez cu ei.

        • August 11, 2012 la 7:56 am

          Eu va las sa va gheraniti si observ cu interes!

    • August 10, 2012 la 7:17 pm

      Saracii romani (olteni, moldoveni, munteni, ardeleni, maghiari romani, romano-maghiari, etc) ei sunt si au fost niste victime.Acum si asta…s-au moipsit de la tigani.
      Apropos, jumate de Romanie este mai inchisa la ten si mai bruneta la par decat o gramada de tigani.
      Si apropos, daca jumatate de Romania se cauta asa mai departe de 2 generatii la radacini s-ar putea sa aiba surprize mari :), jumatate din ei au radacini 😀 ! daca intelegi ce vreau sa spun si intelegi tu prea bine.
      Apropos pe tine chiar te cheama Anne ? Ca prin Romania TIGANII poarta nume cu rezonanta straina, romanii nu prea, mai ales cei de varsta ta :).

      • August 10, 2012 la 7:37 pm

        Mda, Vladutz, fa-mi un favor si corecteaza tu te rog postarile mele unde e cazul ca acum vad cum am postat pana nu apare vreo binevoitoare sau binevoitor care sa ma „scuipe” cu ura 🙂 si sa ma faca ca pe alt blog tiganca „imputita” eventual, ca „nici limba romana nu-s in stare sa o scriu bine” .
        Merci mult.

        Scuza-ma ca rad asa ca proasta dar nu-mi revin hahahaha, nu-s romani sunt minoritate, beleaaaaa, daca muntenii , oltenii, ardelenii(numai aia de neam, deci excludem maghiarii, evreii, si alte elemente 🙂 ) bucovinenii ar fi format o alianta PURA etnic , fara alte elemente :))))))) nedorite acum ar fi fost Romanii un neam mandru si cinstit :))))))), hahahhaha, nu-mi reviiiiiiiiiiiiiinnnnnnnnnnnn.

        Hahahaha, si prin Anglia vezi numa „maramureseni si oseni ” la FURAT, mandria Romaniei hahahha, s-au molipsit de la tigani, saracii hahahhaha, mi-e mila de ei, tot ce e rau ii ajunge.
        hahahahaha

        • August 10, 2012 la 8:51 pm

          Pai asta am explicat mai jos. Minoritarea/majoritatea este reprezentata de numarul de cetateni ai unei etnii raportat la numarul total de locuitori ai unei tari. Raportul asta se face cu numere obtinute dupa referendum. Unde lumea se declara ce vrea sub semnatura. Unii s-au declarat tigani. Numarul de tigani declarati raportat la numarul total e mic. Asadar sunt minoritari fata de etnia romana care, prin acelasi tip de calcul, e majoritara. Etnia nu e data doar de genetica umanilor. Ci si de zestrea lor culturala. Moldovenii, oltenii, ardelenii, banatenii si valahii au cam aceeasi zestre culturala si istorica. Tiganii se tin de o parte si fiindca vor. Si cultural NU sunt similari.

      • August 11, 2012 la 8:02 am

        Un singur mesaj la acest subiect , ca deja merg prea departe Vlad 🙂 si in discutia asta (oriunde si oricand) despre tigani nu se ajunge niciodata nicaieri:

        Poate ca ai tu cetatenia Elvetiana…cum ti-ai luat-o cum nu ti-ai luat-o…dar NU COMPARA tiganii romani care de vreo 600 de ani (sau mai bine) traiesc pe teitoriul actualei Romanii in Carpati si vorbesc limba romana cu prima generatie in HELVETIA asa ca si tine da?
        Tiganii aia or trecut alaturi de „romani” prin istoria Romaniei, au croit-o si au participat la ea activ, nu numai de 5 ani da?

        Si daca TU vrei sa devi ROMAN si prin absurd si iti iei cetatenia sa zicem, si TU TE CONSIDERI ROMAN si vorbesti limba romana ,si locuiesti in Romania, pai pentru mine si ESTI roman , PUNCT.
        Daca tu zici si vrei esti roman (daca ai si acte nu indrazneste nimeni sa zica altceva).
        Chiar daca prima generatie.
        TOT ce are acte romanesti, traieste pe TERITORIUL ROMANIEI si vorbeste limba romana formeaza : POPORUL ROMAN.
        Ca daca tiganii din Carpati nu sunt romani, citeste bine: NIMENI nu e roman.
        Si cu asta am incheiat ca sti si tu prea bine lucrurile astea.

        • August 11, 2012 la 8:47 am

          Pai sunt de acord, zau asa. Eu doar ziceam ca in interiorul unei tari, oricarei tari, exista mai multe identitati culturale. Si mie mi se pare normal si-mi place asa.

    • August 10, 2012 la 8:14 pm

      Da daca tu te-ai fi molipsit de la tiganca asta:
      (ma distreaza titlul articolului, romani adevarati hahaha)
      http://www.romani-adevarati.ro/tag/mihaela-ursuleasa/

      …acum te-ar fi iubit o lume intreaga, si numai oameni de calitate.

      :)))))))))

      Romani adevarati hahahaha.

      • August 10, 2012 la 8:54 pm

        O sa-l citesc, da’ ti se pare ca duc lipsa de dragoste? 😀

      • August 10, 2012 la 8:55 pm

        Alinuta, pe ce blog te-au injurat? Vreau sa citesc si eu acolo!

      • August 10, 2012 la 9:40 pm

        Lasa-ma cu etniile mai.
        Etnii sau nu, sunt romani si gata,
        Nu ne cautam acum unul pe altul la radacini, ca a declarat, ca nu a declarat, oltenii nespalati se declara mai nou nemti prin Bucale sa isi poata inscrie puradeii prima generatie din opinci la liceu german.
        Sa se declare tigani, sa se declare moldoveni, oseni, tot in EVUL MEDIU ramane societatea romaneasca.
        Adica daca e pianista cunoscuta in toata lumea este romanca adevarata, daca a sutit un portofel in cardasie cu oseanul e un tigan imputit.

        In rest iti spun eu cum e cu romanii astia, nu stiu amanunte cat ai trait tu prin Romania, ti-o spun si ma mai repet :
        MAI AI MULTE de invatat despre tara numita Romania, cei care se numesc ROMANI, cei care traiesc intre granitele acelei tari si se numesc romani si sufletul „poporului” roman.
        Nu ca sunt diferiti mult de alte populatii Europene (care cate putin au mai iesit din evul mediu totusi) dar vei descoperi o tara plina de Gabriele 😉 si cu asta tu intelegi imediat ce vreau sa iti spun da?

        Da si bineinteles ca se numesc Tigani, daca ei ii numesc asa ei de ce s-ar numi altfel?
        Si ardeleanul se numeste ardelean draga, daca il faci oltean (brrrrrrr) iti infinge coasa intre costite, fereasca dumnezeu sa-l faci moldovean.
        Si daca il cauti la coitze 5 minute descoperi probabil ca tot de la CORT provine, ca muma-sa primului meu iubit, pai ea ma facea pe mine „jidanca” imputita hahahahhaa, si cand m-a dus el sa vad pe buna-sa si de unde provine…nua….de la marginea satului saraca, era tiganca,
        Asta e Romania, lasa-ma cu etniile si DIFERENTELE intre tigani si romani ca o gramda de romani au origini tiganesti da NU sti tu (nici ei probabil) si in afara de asta….DIFERENTA DINTRE ARDELENI si Olteni (sau Clujeni si Galateni alt exemplu) ai vazut-o vreodata? Eu da, serios, si INCA CUM.

        Pana si la ten…:))))))))))))))) hahaha, bruneti mai sunt si oachesi, si NICI NU SE SPALA.
        Mai continuam?
        Pai ori suntem rasisti ori nu suntem.
        Tot ce traieste in Carpati de 600 de ani sunt romani si gata !

        • August 11, 2012 la 8:03 am

          Pai stai asa ca nici nu te-am contrazis in privinta! Tot ce traieste in spatiul romanesc si are cetatenie romana e roman. Asa si eu sunt helvet. Si da, spiritul roman e dat de suma heterogenitatilor culturale. In privinta etniei fiecare se declara ce voieste si ce poate. Ca ma indoiesc ca un Valah care vorbeste doar romana se poate declara ungur. Dar cu exceptia genului asta de cazuri, nimeni nu sta sa faca o porcarie de arbore genealogic sau sa-i caute la gene sa vada ce haplogrup sunt. Ar fi grozav de scump. Dar da, sufletul roman este rezultanta a tot ceea ce creste in teritoriu. Toti sunt cetateni romani (numa’ eu nu :P)

      • August 10, 2012 la 10:04 pm

        haha, cel mai tare ma distreaza cand mai citesti stiri cu „un tigan ungur” din Harghita :)))))))))))))), hahahahhaa (de vreo 600 de ani puieste pe acolo) dar el este tigan si UNGUR :)))))))) pe desupra, si fir-ar sa fie traieste si in mijlocul Romaniei.

        Mai Vlad, da tiganii (care se mai tin de stilul lor de viata separat de restul cetatenilor) or fi diferiti si vezi diferenta imediat , dar hai mai, …, pai eu rad de afirmatii de astea: s-au molipsit „romanii” de le ei hahaha.

        Da ia zi mai Vlad….varu-meu care are tata roman ( in fine…roman, el asa zice, tigan nu e 100 % ) si mama tiganca ( in fine….daca nu iti zice nu sti , nu banuiesti) ce tigan sau roman? Ca nu sti daca nu iti spune tu zici ca e roman si inca unul alb si cu ochi albastri si foarte OK ca om asa…
        Ca ma-sa de altfel.

        Si aiurea cu diferentele care le vezi tu, in Romania tot ce sarac si cerseste la coltul strazii si copii strazii (multi copii de romani, ti-o repet , COPIII ROMANCELOR cei abandonati) sunt considerati „tigani imputiti” .
        Tot ce e sarac, rupt, rupt de educatie, la groapa de gunoi este tigani ! chiar daca stai o secunda….esti sigur???????? ca este asa?

        Si chiar asa…tigan nu este sinonim cu hotz si nici o jignire, numai romanilor le este rusine ca sunt recunoscuti de romani prin lume, tiganilor nu le este rusine de unde se trag se pare, poate ar trebui sa ne puna pe toti pe ganduri treaba asta.

        Sti foarte bine ca eu nu sunt tiganca dar e jale, rasismul si prostia cand e vb despre proprii tai „frati” din aceasi tara cu tine cu care ai mancat acelasi KKT cum s-ar spune…
        Cum se face mai ca pe mine nu m-au jefuit veci tiganii prin Romania? Te pomenesti ca (si acum apare careva de pe net sa imi spuna poate: ) ma recunosc ca sunt de-a lor hahahahhaha.

        • August 11, 2012 la 8:11 am

          Pai da, sta de 600 de ani acolo dar tot „izolat” e. Tot cultura lui o are. Si tine la ea. Si foarte bine face. Asa cum un ungur care sta de sute de ani pe teritoriu Romanesc (fost Unguresc ce-i drept), isi mentine identitatea culturala cu mare grija. Ala NU vrea sa fie roman. Si asa si tiganul. Putini s-au integrat. Sau dracu’ stie, nu or fi asa putini, dar astia care se declara la referendum tigani, o fac fiindca vor. Fiindca nu vor sa fie asociati culturii romane. Restul, ardelenii, oltenii, moldovenii, desi au o identitate regionala, nu au o identitate etnica diferita. Au aceeasi cultura. Daca iei un ardelean si-l pui in Valahia ii vei observa diferentele fara sa clipesti. Peste 1-2 generatii nu le mai vezi. Pe cand un tigan, mandru ca-i tigan, va avea cultura lui si peste 17. Eu-s foarte pro chestia cu identitatea culturala. Si la noi exista si inca cum. Tara e uriasa si noi mult mai variati decat voi. Am trait intr-o diversitate culturala cum n-a pomenit nici un roman. Pe de alta parte eu-s pro diversitatea asta! Sa-si pastreze toti cultura ca-i mai interesant asa.

  6. August 10, 2012 la 9:09 am

    Nu mai au frica, nu mai au rusine, indiferent ca sunt romani sau tigani. Aici vorbim despre hoti, si d-astia sunt prin toata lumea. Am vazut recent niste filmulete facute in parcurile bucurestene, cu puisori de ciori care veneau in spatele femeilor si le smulgeau lantisoarele de aur de la gat, apoi fugeau.

    • August 10, 2012 la 9:10 am

      Din cauza vitezei plecam fara sa iti multumesc pentru portia de ras matinal pe care mi-ai oferit-o. 😉

      • August 10, 2012 la 9:51 am

        Pai nu era bai! Sper sa-ti dau ocazia si pe viitor, asa ca esti in siguranta 😀

    • August 10, 2012 la 9:51 am

      Si nu era nici un mascul sa-i cotonogeasca? Eu ma duceam acolo de placere. Cum intentionez sa fac de Craciun in Bergen. In fiecare an (in ultimii 3) bradul de Craciun a fost pradat. Ei au obiceiul ca pun sub brad cadoase si pungi cu chestii (hainute, jucarii) pentru copiii saraci. EEEeei in fiecare an vine „cineva” si le sfasie, imprastie tot pe acolo prin piata, fura si lasa o mizerie de nedescris. Ei se intreaba cine. Eu nu. Ca am vazut exact cine misuna pe acolo in restul anului. Asadar am pus de o exepditie cu niste prieteni. Si maaamaaa daca-i prind! Daca doar s-ar servi ar fi o chestie. Ca pentru ei sunt…la final. Dar distrug ce nu iau, fac mizerie si imprastie. Iar eu am de gand sa fac educatie asa..pe intelesul lor.

      • August 11, 2012 la 4:32 am

        Nu se vedea nici un mascul prin apropiere si de obicei mai departe putin stau neamurile, sa protejeze puradelul.
        Alegeau femei trecute de 50 de ani, grase sau mai tinere, dar pe tocuri inalte, sa fie siguri ca nu ii vor putea alerga.
        M-as distra maxim sa vad asa ceva, dar sfatul meu este sa nu va filmati, totusi. Le oferiti gratis lectia si dispareti in ceata. :))

        • August 11, 2012 la 8:46 am

          Pai nu intentionam, noi ne consideram un fel de elfi care protejeaza bradul de craciun! 😛 Si de-o fi sa ne prinda politia, ne descurcam noi :)). Desi n-ar fi indicat totusi.

      • August 11, 2012 la 4:43 pm

        Astept cu nerabdare Craciunul. :))
        Succes!!! Ca pana atunci uit. Sau poate nu. :))

        • August 11, 2012 la 5:52 pm

          Pai ai sa-ti amintesti cand voi povesti. Cu poze 😀

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

w

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: