Sa-mi traiesc no. 2

Pe 15 iulie, la noi, e Sf. Vladimir cel Mare. Sfant important, pe motiv ca Vladimir Sviatoslavici, pe numele lui original Valdamarr Sveinaldsson (dinastia Rurik), e vinovat de crestinarea fortata a poporului Rus (mai multe detalii aici). Nu vorbesc de „rusi” actuali. Ci chiar de  tribul Rus=varagii (trib de vikingi). Astia sunt nenii care au dominat militar spatiul locuit de slavi/finici & co. si au dat nastere impreuna cu ei la rusii de azi. Din punctul asta de vedere, adica cu crestinismul (fata de care eu nu nutresc nici o urma de respect), as zice naiba sa-l ia! Zau daca nu ma bucuram sa fie Odin seful panteonului in loc de incercarea asta esuata de monoteism crestin reprobabil…  Dar fiindca totusi nu l-a luat dracu, ma bucur sa beneficiez de pe urma mortii lui (15 iulie 1015). Pai deh, sa-i traiasca etern sufletul lui pagan cu cele sfiinte si eu, mwahaha, sa ma simt bine pe seama sanctificarii lui. Adica cadouri:

DSC04652

DSC04655

SLAVA!

  28 comments for “Sa-mi traiesc no. 2

  1. Iulie 14, 2013 la 4:48 pm

    Sa traiesti vesnic, vajnic Vladimir Vladen!

    • Iulie 14, 2013 la 5:45 pm

      Multumesc frate roman! (eu-s Sergheevici, Vladimir Sergheevici :D)

  2. Iulie 14, 2013 la 6:52 pm

    Da, si eu am fost surprins cand am aflat ca cuvantul Rus inseamna de fapt suedez, deoarece eu credeam ca vine poate din lb sarmata, (vorbita de sciti, proto-dacii aia care au fost primii sefi pe UE !)

    • Iulie 14, 2013 la 7:15 pm

      Numai ca am impresia ca, daca reusesc sa demonstrez ca lb finlandeza e in esenta o lb latina, (asa cum am o suspiciune chiar din ce in ce mai solida in ultima vreme), am impresia ca pana la urma iese asa cum zici tu si cum zic si finlandezii, plus cativa rusi moderni de pe la inc sec 20, plus vreo 2 britanici, nu asa ca Lomonosov si lacheii lui care erau pro-slavonici si care in esenta au zis ca de fapt cuvantul Rus nu e nici macar de origine sarmato-scita daramite finlandeza, ci slavica insemnand rau sau oamenii raului, plus ca oricum Rurik si varegii lui doar au fost chemati asa temporar ca manageri pe acolo, si apoi au fost dati afara, ca nu corespundeau.

      • Iulie 14, 2013 la 11:31 pm

        Hehehe si aia, suedezi cuminti, au plecat si au disparut ca prin minune exact ca triburile slave de pe teritoriul Romaniei si mayasii de prin orasele lor :D. Mie, sincer sa fiu, imi este total indiferent din cate triburi (localnice sau nu) s-au format actualii locuitori ai unei regiuni. La fel in legatura cu originea lor exacta etnica (asta nici nu cred ca poate fi determinata prea clar). Adica sigur, am asa o curiozitate tehnica legata de subiect, mai ales ca este de multe ori folosit pentru a pune paie istorice pe focul vreunui conflict inter-etnic cronic. Cum majoritatea idiotilor sunt foarte receptivi la genul asta de argumente, consider ca e macar misto de aflat ce teorii nationaliste vehiculeaza fiecare parte, macar ca sa stiu cum si de cine sa ma feresc. Dar la nivelul urmaririi cu floricele in mana a barfelor de salon ale partilor beligerante se termina si interesul meu. Mi se rupe in paispe daca rusii actuali sunt mongoli, caucazieni, slavi de est sau de vest, varagi, suedezi, sau scoborati direct cu harborul din sfantul Rai. La fel cum nu-mi pasa daca romanii sunt daci, slavi sau pecenegi. Ce conteaza in opinia mea este cine inhabiteaza acum teritoriul. Argumentul cu „noi am fost aici primii” indiferent al cui este e, e tare tampitel dar foarte placut de mistocarit.
        Cat despre etnia personala, sunt convins ca Lomonosov stia ca mananca cacat. Dar il manca ideologic interesat. Exact ca Lisenko. In ce ma priveste, originea etnica personala mi se pare poate mai interesanta, desi nu ma obosesc sa depun nici cel mai mic efort sa incerc sa-mi dau seama care e combinatia exacta, fiinda eu unul stiu ce zburdalnice au fost femeile la mine in familie si ca atare e imposibil sa stiu exact „cine cu cine ce” si mai stiu si ca voi fi dezamagit de rezultat. Asta fiindca visele mele de puritate slava (ma rog, rusa) au fost spulberate de preferintele mamei mele in materie de barbati (desi probabil erau ruinate din start de genetica ei) si spulberarea a fost confirmata recent de niste doctori. Asadar mai nou am decis ca mi se rupe chiar total de origini etnice. De orice natura. Dar in schimb orice tine de limbi ma intereseaza. Adica sunt curios de ce zici ca finlandeza e latina? 😀

    • Iulie 14, 2013 la 11:00 pm

      Eu am invatat la scoala versiunea lui Lomonosov. Dar ala, ca si Lisenko, era un bou slugarnic. 😀

      • Iulie 14, 2013 la 11:01 pm

        Ma rog, am avut in clasele mai mari profesor destept. Dar era si el un pic confuz. Fiind produsul scolii anterioare.

  3. Iulie 14, 2013 la 7:29 pm

    In alta ordine de idei, eu am fost curios in legatura cu aceste zile onomastice, in sens de daca ele se serbeaza asa cu cadouri si betii numai la crestinii ortodocsi romani si rusi, sau si la ortodocsii greci sau la alti crestini, sau si la altii, pt ca eu nu am intalnit acest obicei prin alte parti si nici nimeni altii decat romanii sau rusii pareau sa stie de acest obicei, si uite ca nu am intrebat niciodata nici un grec sau bulgar despre asta. Dar am aflat acum ca de fapt este destul de comun in toate tarile din UE de est, in Ungaria e chiar ff mare obicei de betie, dar si in regiunile de sud ale Germaniei si ale Italiei unde au ramasa asa mai de mult de pe la vremea catolicilor medievali, plus in America Latina, plus ca in Sueduia prin sec 17 aristocratia a introdus asta mai mult ca o moda sociala, dar acum si in Suedia si in Danemarca si in Norvegia exista calendare de zile de sarbatoare ale unor nume scandinave, desi nu au legatura cu sfintii pt ca protestantii nu
    au cult de sfinti, insa au participat niste universitati sa alcatuiasca calendare asa echitabile de zile onomastice pt diverse nume scandinave, mai ales ca s+a observat ca unul din Finlanda avea mai multe nume de baieti decat de fete, dar oricum in randul populatiei generale nu a prins asa ff larg popular decat mai mult la intellectualii astia mai yuppie din Suedia. Dar si in Turcia exista zile onomastice.

    • Iulie 14, 2013 la 11:56 pm

      Stai, stai stai! 😀 Vreau sa fie clar! EU NU SARBATORESC SFANTUL! Eu ridic paharul pentru Vladimir varagul razboinic! Asta daca nu o fi fost vreu inapt potentat de istorie, ca asta n-am de unde stii… 😀 E la fel cum serbez Craciunul si Pastele. Adica dintr-o perspectiva foarte-foarte laico-pagana, ca prilej de dezmat :D. Daca vrei, pentru mine craciunul e Juletide si pastele e celebrarea primaverii si sexului. Crestinii se bucura de ale lor, eu ma bucur de ale mele :D.
      Onomastica eu nu stiu sa se sarbatoreasca prin alte parti occidentale. Dar nu m-am interesat niciodata, eu de regula interactionez cu atei cu origini protestante. Si in cercul meu de cunoscuti nu se sarbatorea. Desi asta s-a schimbat un pic, dar datorita mie. Nu e obligatoriu sa fii crestin-ortodox ca sa-ti sarbatoresti numele (la fel cum nu trebuie sa fii crestin ca sa sarbatoresti Craciunul). E prilej bun de cadouri. Eu unul nu-s crestin deloc. Nu-s botezat in nici un cult. Parintii mei au fost complet impotriva obiceiului. N-am asistat niciodata la o slujba ortodoxa (decat fragmente daca se nimerea sa intru in vreun obiectiv turistic si sa fie vreun serviciu pornit, dar atunci ieseam instant). Ma umplu de oroare obiceiurile astea, consider insa ca oamenii au dreptul sa le presteze, dar si eu am dreptul sa nu asist. In schimb, daca am prilejul sa-mi sarbatoresc numele sau sa scriu despre ierarhiile ingerilor, ma bag oricand. Nu e nici o diferenta intre a scrie despre arhangheli si serafimi si a scrie despre Odin, Ghilgames sau Aton :D. Iar daca mai e si prilej de sarbatoare, motiv de troznit un pahar si scuza pentru primit cadou, e si mai bine! Si absolut non-crestin, imi place sa o zic. Mi-am convertit si prietenii sa caute prin calendare catolice daca a fost vreun nebun santcificat sa le poarte numele ca sa aiba si ei scuza pentru nevasta ca e „Sf. Joachim” si trebuie udat ca e mort saracu’. Dar nu, chiar nu am vazut pe scara larga. Desi as zice la Spanioli sau Italieni ma astept sa fie ceva echivalent. Aia sunt aproape la fel de ramasi in urma precum ortodocsii. As zice ca daca se taraie pe jos prin colb cu crucea in spate, sigur isi celebreaza la scara larga si sfintii.

    • Iulie 15, 2013 la 4:50 am

      Uite un fel de mica istorie a sarbatoririi numelor onomastice in Scandinavia. http://mylittlenorway.com/2009/07/norwegian-name-days/

      • Iulie 15, 2013 la 5:01 am

        Uite si ultima lista a zilelor onomastice suedeze. Se schimba odata la 15 ani, si urmatoarea se va alcatui in 2014/2015, (de catre Academia Suedeza). Se gasesc pe net si editiile anterioare, in caz ca citeste cineva un roman si scrie acolo, „daca anul nu ar fi fost 1982, in acea zi s-ar fi putut serba ziua numelui ei, se gandi Veronika cu tristete…”

        http://da.wikipedia.org/wiki/Svenske_navnedage

        • Iulie 15, 2013 la 5:13 am

          In orice caz mai recent suedezii au introdus asta la nivel de yuppie in anii 80, numai ca nu a prins larg popular si in celelalte tari scandinave, desi asa constiincioas din fire, si-au facut si ele almanahuri. E poate asa mai mult o chestie de anecdota sociala acuma decat altceva.

          Insa in Ungaria (scrie pe wikipedia) ca serbarea zilelor onomastice e fffff importanta !! Pare mai tare decat in Romania, unde e asa mai mult pt niste sfinti importanti cred…sau poate ca nu prea stiu eu, ca pe mine nu m-a interesat, (desi am aflat ca istoric exista de fapt 6 sfinti Eugeni, numai ca nu erau asa larg sarbatoriti in Romania ! asa ca mie imi ziceau ca ziua mea onomastica e la gramada de 40 de Mucenici, cand se faceau macinici de 9 martie si mie nu-mi placeau macinicii asa in mod special, asa ca pt mine ziua asta nu a ramas asa ff importanta, plus mie nu-mi faceau cadouri, doar imi dadeau macinici, si putin imi pasa mie de asta, dar culmea e ca mereu uit si cand sunt zilele onomastice ale altora, adica habar nu am cand cade sf Vasile, sf Ion, sf Maria, etc, totusi zile de sfinti destul de importanti si de larg cunoscuti in Romania, si imi aduc aminte numai daca zice la tv), dar vad ca in Ungaria e cu chef absolut obligatoriu nu numai acasa, dar si la serviciu, cadouri obligatorii, cantece, voie buna, copiii sunt obligati sa duca bomboane la invatatoare la scoala, e chiar mai importanta asa la nivel oficial decat ziua de nastere a cuiva, adica la serviciu cred ca esti obligat sa sarbatoresti cu colegii, o tii acolo numai intr-un chef presupun !!

          • Iulie 15, 2013 la 10:43 am

            Intotdeauna am regretat ca n-am prieteni unguri! Kadia are o prietena jumatate unguroaica (crescuta in Romania din unguroaica cetatean roman si tata roman de etnie romana). Problema e ca domnisoara e teetotaler, vegeteriana si n-are prieteni unguri. Tare rau imi pare! 😀

        • Iulie 15, 2013 la 10:40 am

          Hehehehe citatul ala parca e dintr-o carte politista suedeza :))). Era una care scria exact asa. Camilla…blah-blah…stai sa ma uit pentru numele de familie 😀

          • Iulie 15, 2013 la 10:41 am

            Asa, Camilla Läckberg. Si cred ca avea la un moment dat un persoanaj Veronika. hm… oare fraza ta chiar a fost scrisa? 😀 Ma duc sa verific :))

      • Iulie 15, 2013 la 10:38 am

        Habar n-aveam, dar nici n-am intrebat sau cautat vreodata :D. De aia or fi si marsat asa usor la initiativa mea. Sau poate era un fel de noblesse oblige, asa ca un fel de atruism fata de primitivul rus din mine, hehehe. Desi nu cred, as zice ca orice prilej care e prilej de pileala e un prilej bun 😀

  4. Iulie 14, 2013 la 7:40 pm

    Da, dar nu suna asa bine cu S ca si cu V.

    • Iulie 14, 2013 la 11:58 pm

      Da, asa e, pentru mine suna foarte serios si lipsit de umor adaugarea patronimicului 😀

  5. Iulie 14, 2013 la 7:41 pm

    Ca, de obicei, un cantec adecvat pe lb maghiara, special pt o zi onomastica, Boldog Nevnapot, (chiar mai romantic decat pt o zi de nastere obisnuita, deci tocmai bun pt o betie) !

    • Iulie 15, 2013 la 12:00 am

      Mwahahaha! Mi-e si frica sa apas play la oras asta ca sa nu se sperie fata! :D. Dar maine il ascult. Vazandu-i mutra deja am fiori pe sira spinarii si cred ca indeamna la betie intru protectia neuronilor… hehehehe

  6. Iulie 18, 2013 la 8:06 am

    Cu intarziere: sa ne traiesti. Ia sa ma gandesc eu ce Владимир ar fi de serbat.

    Pai ar fi Vlad Dracul, tatal lui Tepes. Pe urma Vlad Tepes. Mai am si doi prieteni Vlad, baieti destepti foc. Vladimir Putin, Vladimir Bukovski aaaa, Nicu Vlad (desi e nume de familie, dar il punem ca a fost mare, literalmente), Nabokov parca tot Vlad era, nu? Cel cu Lolita. Nu mai stiu.

    Cat despre crestinism, are si parti bune, cea mai importanta fiind permisibilitatea (nu o lua cu inchizitia ca toti discutacii de pe net), a inghitit cu lejeritate sfintii barbari, i-a transformat, pentru a fi pe plac vulgului si a-l incaleca mai usor decat pe un cal prost. Deci e o religie curva desteapta, asa, eufemistic vorbind 🙂

    • Iulie 18, 2013 la 9:22 am

      Era chiar Vladimir. Nabokov adicatelea.
      Neeea nu te iau cu inchizitia :D. De ce m-as obosi cu ceva atat de complicat cand am treaba cu conditia femeii? 😛 Eu zic ca e permisiv ca n-are de ales. A trebuit sa se adapteze la traditii pagane, dar nu din flexibilitate ci necesitate si, as zice, lipsa de coloana vertebrala si structuri proprii suficient de bine gandite. A fost facut in graba, deh. Ce-mi place e ca vad primele semne ca moare si daca tot ne nastem, traim si murim, macar sa o facem peste timpuri interesante, nu banale :D. Sunt foarte fericit ca exista crestinismul, sper doar sa traiesc suficient sa-l vad cum moare :). Daca mai prind si o apocalipsa ceva, vreun meteorit/cometa + inpact sunt cel mai fericit 😀

      • Iulie 23, 2013 la 6:56 pm

        :))))) Atunci ma rog si eu sa traiesc atat. Ar fi supremul! Dar ma intreb ce ar urma dupa moartea crestinismului, ca unii chiar nu pot trai daca nu au pe cineva acolo, sus, sa le asculte rugile si sa le implineasca dorintele… Unde naiba s-ar mai duce babele duminica? Iti dai seama cate schimbari ar fi in lume? Cat de bulversata ar fi o parte din populatia pamantului? Ce naiba ar face Ploiestiul cu bisericile rasarite la fiecare colt de strada? :))))))

        • Iulie 24, 2013 la 10:34 am

          Pai incetul cu incetul vor gasi „versiuni imbunatatite si adaugite” :P.
          Muzee! Ca-n grecia 😀

  7. Iulie 19, 2013 la 7:58 am

    hai sa traiesti, acum stiu de ce fie-mea daca era baiat, ar fi fost vlad 😀

    • Iulie 19, 2013 la 4:40 pm

      E rea si pune ordine in lucruri? 😀

  8. Iulie 15, 2014 la 6:13 pm

    Lasa alea cu LA multi ani si codoaie, intrebarea e de und stii sigur ca pe Vladimir originalul nu l-a luat dracu? Adica de unde ai tras tu concluzia asta?

    • August 1, 2014 la 3:32 pm

      Pe Vladimir originalul cred eu ca sigur l-a luat dracu 😀

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

w

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: